24 August 2010

House of Raving Motion

"House of Raving Motion"
Sandra Vaka Olsen og Marlie Mul
Tou Scene, Ølhallene
20.-29.8.10

Jeg går inn i en av ølhallene på Tou Scene og befinner meg i et diskotek. Eller utenfor et diskotek. Det er ikke så lett å avgjøre, for midt i rommet er det en stor trekasse med en slags diskokule inni. Inne i boksen er det såvidt det er plass til meg, og når jeg forsøker å smyge meg rundt diskokulen snurrer den med meg rundt. Den er ikke lenger kulerund, den har seget sammen i bunnen og er pæreformet. Kanskje den mistrives i det lille rommet? Kanskje den ikke liker nærkontakt?

House of Raving Motion

Drinker serveres utenfor boksen, der er musikken også. Hele hallen er dekket av tett tåke, beveger jeg meg for langt unna mister jeg diskoboksen av syne. Menneskene forsvinner i tåka, jeg ser bare deres lysende plastkopper.

House of Raving Motion

Dansen fortsatte langt utover kvelden i eller utenfor det midlertidige diskoteket, alt etter hvordan du ser det. Dagen etter lå fortsatt tåka tett, men menneskene var borte, bare koppene lå igjen.